پوریاری دات کام
238 بار مشاهده

ییلاق اولم گیریه رضوانشهر

Image

ییلاق اولم گیریه رضوانشهر

ییلاق اولم گیریه، روستایی ییلاقی و خوش آب و هوا در شهرستان رضوانشهر استان گیلان واقع شده است. این ییلاق زیبا با طبیعت بکر و سرسبز، چشم‌اندازهای کوهستانی خیره کننده و مردمی خونگرم، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شمال ایران تبدیل شده است.

جاذبه‌ های گردشگری:

طبیعت بکر و سرسبز: ییلاق اولم گیریه پوشیده از جنگل‌های انبوه، مراتع سرسبز و گل‌های رنگارنگ است. تنوع گیاهی و جانوری این منطقه بسیار غنی است و می‌توان در آن حیواناتی مانند گراز وحشی، روباه، شغال، خرگوش و پرندگان مختلف را مشاهده کرد.

چشمه‌های آب معدنی: در ییلاق اولم گیریه چندین چشمه آب معدنی با خواص درمانی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به چشمه آب معدنی اولم و چشمه آب معدنی بیدر اشاره کرد.

غارها: در این ییلاق غارهای متعددی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به غار لارجه و غار بیدر اشاره کرد.

اماکن تاریخی: در ییلاق اولم گیریه بقایای چندین بنای تاریخی مانند قلعه اولم و قلعه بیدر به جا مانده است.

تفریحات: در ییلاق اولم گیریه می‌توان از تفریحات مختلفی مانند کوهنوردی، جنگل‌گردی، چادر زدن، عکاسی و گشت و گذار در طبیعت لذت برد.

بهترین زمان سفر به ییلاق اولم گیریه:

بهترین زمان سفر به ییلاق اولم گیریه، فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها هوا خنک و مطبوع است و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد.

مسیر دسترسی به ییلاق اولم گیریه:

برای رسیدن به ییلاق اولم گیریه باید از شهر رضوانشهر به سمت روستای بیدر حرکت کنید. از روستای بیدر تا ییلاق اولم گیریه حدود 10 کیلومتر راه خاکی وجود دارد که با ماشین‌های شاسی بلند به راحتی قابل عبور است.

در ییلاق اولم گیریه چندین اقامتگاه بوم‌ گردی و کلبه چوبی برای مسافران وجود دارد. همچنین می‌توانید در این ییلاق چادر بزنید و از شب ‌نشینی در کنار آتش لذت ببرید.